INFORMACJE PRASOWE 2017
fotos5

3 lutego do kin trafi "McImperium", film opowiadający o początkach potęgi amerykańskiej sieci McDonald's. Raya Kroca, który przeszedł do historii jako twórca światowego zasięgu tej marki, zagrał Michael Keaton ("Batman", "Spotlight", "Birdman"). W jego żonę Ethel wcieliła się Laura Dern ("Dzikość serca", "Jurassic Park"). Ethel była towarzyszką doli i niedoli męża - zwłaszcza biznesowych niedoli - przez 39 lat. Zdaniem Dern, kluczem do postaci jej bohaterki było to, że żyła u boku człowieka opętanego żądzą sukcesu. Zdradziła, że jej matka, aktorka Diane Ladd, była wychowywana przez domokrążcę o charakterze podobnym do Kroca. Grając Ethel, wspominała więc samotność swej babki. Podkreślała, że poznajemy Raya i Ethel, gdy ich małżeństwo przeżywa kryzys. W swej autobiografii Kroc opisał ich związek jako "Wagnerowską operę pełną przemocy". - Ray nie odniósł sukcesu, jakiego się spodziewał. A Ethel wystarczało to, co ma. Ray twierdził, że właśnie dlatego ona ciągnie go w dół. Zaczął obwiniać ją o swoje niepowodzenia - mówiła Dern. I dodawała: - Na początku Ethel była młodą kobietą wpatrzoną w przedsiębiorcę-marzyciela. On miał sprzedawać wszystkie te fajne gadżety i mieli wieść szczęśliwe życie. Ale potem było dużo picia i ciągle to nowych pomysłów, na które wpadał Ray. Ich relacja to opowieść o straconej miłości.

[VIDEO] Nowe wideo "McImperium: Oprowadzić was?"

[VIDEO] Zwiastun do linkowania z serwisu Youtube.

Ray Kroc (Keaton) to energiczny biznesman, który od lat walczy o swoje pięć minut sławy. Jednak każdy jego pomysł przeradza się w klęskę, a szanse na realizację marzeń maleją z dnia na dzień. Niespodziewanie otrzymuje zamówienie od nieznanej mu restauracji w Kalifornii. Poznaje braci McDonaldów, którzy wymyślili nowatorski system serwowania jedzenia w 30 sekund od złożenia zamówienia. Ray, zachwycony rewolucyjnym pomysłem, namawia braci do stworzenia sieci restauracji w całych Stanach Zjednoczonych. W miarę rozrastania się fastfoodowego imperium, Ray chce mieć coraz więcej władzy. Jak wiele poświęci, aby zbudować najbardziej rozpoznawalną markę na świecie i stać się jedną z największych osobowości XX wieku?

„McImperium” w kinach od 3 lutego.

B.B.PR dla Forum Film

fotos1

"Tulipanową gorączkę", którą oglądać będziemy na naszych ekranach od 10 marca, nakręcono na podstawie bestsellerowej powieści autorstwa Debory Moggach. W tle burzliwej miłosnej historii obserwujemy obłęd, któremu ulegli XVII-wieczni Holendrzy. Inwestycje w tulipany budziły u nich większe namiętności niż najgorętsze porywy serca. Z dnia na dzień rodziły się i przepadały olbrzymie fortuny. Za cebulkę, zwaną Semper Augustus, zaoferowano sześć wyśmienitych koni, trzy beczki wina, tuzin owiec, dwa tuziny srebrnych pucharów oraz obraz marynistyczny autorstwa Esaiasa van de Velde! A szerzyły się pogłoski, że cena jeszcze wzrośnie i że cebulka owa będzie warta tyle, co skrzynia pełna złota, flotylla statków z ładunkiem złota, albo cały zasób skarbnicy namiestnika... Szalona miłość, dzika zazdrość i nieopanowane pożądanie bogactw okazują się prawdziwie piorunującą mieszanką.

"Tulipanowa gorączka", jeden z najbardziej oczekiwanych kinowych romansów roku, przenosi widzów do świata płomiennych uczuć. W rewelacyjnej obsadzie znaleźli się m.in. zdobywcy Oscarów Christoph Waltz ("Spectre", "Django") oraz Alicia Vikander ("Dziewczyna z portretu", "Ex-Machina"), a także Judi Dench ("Skyfall", "Tajemnica Filomeny"), Zach Galifianakis ("Kac Vegas") i Cara Delevingne ("Papierowe miasta").

[VIDEO] Zwiastun do linkowania z serwisu Youtube.

Młoda Sophia (Vikander) zostaje wydana za mąż za majętnego kupca (Waltz). Choć nie odwzajemnia uczucia, gotowa jest spełnić jego pragnienia i dać mu potomstwo. Dumny Cornelius zamawia u znanego malarza (Dane DeHaan) portret, na którym chce zostać uwieczniony z ukochaną. Nie dostrzega, że między piękną Sophią i młodym artystą rodzi się uczucie. Wraz z rozkwitem miłości, na parę pada cień podejrzeń, a tajemnica zaczyna nieść ze sobą coraz większe ryzyko. Młodzi kochankowie obmyślają zwodniczy plan, który pozwoli im rozpocząć nowe życie. Ich pragnienia doprowadzą historię do porywającego i niespodziewanego zakończenia.

„Tulipanowa gorączka” w kinach od 10 marca.

B.B.PR dla Forum Film

fotos6

Zainspirowany prawdziwą historią film "Lion. Droga do domu" okazał się jednym z najmocniejszych kandydatów do nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej i otrzymał wczoraj aż sześć nominacji w kategoriach: najlepszy film, najlepszy aktor drugoplanowy (Dev Patel), najlepsza aktorka drugoplanowa (Nicole Kidman), najlepszy scenariusz adaptowany, najlepsze zdjęcia i najlepsza muzyka. Patel ("Slumdog. Milioner z ulicy") zagrał Saroo Brierleya, próbującego odszukać w Indiach swą biologiczną rodzinę. Kidman ("Grace księżna Monako") wcieliła się w jego adopcyjną matkę.

Więcej nominacji niż "Lion. Droga do domu" mają jedynie: oscarowy faworyt, musical "La La Land" (14) oraz "Moonlight" i "Nowy początek" (po 8). Sukces "Liona" wywołał duży wzrost zainteresowania filmem wśród tych widzów, którzy nie zdążyli go obejrzeć w polskiej dystrybucji, która rozpoczęła się 2 grudnia ubiegłego roku. "Lion. Droga do domu" dostępny będzie w najbliższym czasie w wybranych kinach.

Ceremonia przyznania Oscarów 2017 odbędzie się 26 lutego w Dolby Theatre w Hollywood. Oscary zostaną wręczone po raz 89

[VIDEO] Zwiastun do linkowania z serwisu Youtube.

Pięcioletni chłopiec gubi się na ulicach Kalkuty, tysiące kilometrów od domu. Napotkanym ludziom nie jest w stanie powiedzieć wiele o sobie. Nie zna swojego nazwiska ani adresu. Zdany wyłącznie na siebie, musi stawić czoło zagrożeniom czyhającym na ulicach wielomilionowego miasta. W najmniej oczekiwanym momencie jego los odmienia para Australijczyków. 25 lat później, już jako mężczyzna, wyrusza na poszukiwanie utraconego domu i rodziny.

„Lion. Droga do domu” w kinach od 2 grudnia.

B.B.PR dla Forum Film

fotos4

Już 3 lutego w kinach pojawi się "McImperium", z Michaelem Keatonem ("Batman", "Spotlight", "Birdman") wcielającym się w Raya Kroca, który przeszedł do historii jako twórca potęgi sieci McDonald's. W jednym z wywiadów aktor tak mówił o swoim bohaterze: - Kroc jest fascynującą postacią. Był jednym z pierwszych ludzi, którzy przekształcili markę w pożądany produkt. (...) Z początku myślałem, że to będzie po prostu interesująca postać do odegrania. Ale ten facet naprawdę zmienił świat!

Choć to nie Ray Kroc wymyślił nowatorski sposób szybkiego podawania jedzenia, to on był tym, który doznał olśnienia: w każdej większej miejscowości na głównej ulicy znajdować się będą sąd, kościół i McDonald's! Wizja ta - jak wiemy - ziściła się nie tylko w Ameryce. Ale droga do realizacji planów biznesowej ekspansji na niespotykaną skalę nie była usłana różami. Producentowi Donowi Handfieldowi ta historia przypominała opowieści o tworzeniu start-upów w Silicon Valley. - Mamy dwóch braci z wizją, człowieka, który wykorzystuje ich pomysły i chce wspiąć się na wyższy poziom. Rozdarcie, gorzkie rozstanie. A w centrum interes, który nie stroni od przemocy - mówił. - Kroc jest uosobieniem formy kapitalizmu niezwykle agresywnej. Zrzuć go w dżungli, a wytnie tam drzewa co do jednego i wróci z walizką pełną kasy. Handfield wyobrażał sobie film "McImperium" jako rzecz o konfrontacji dwóch idealistów z przedsiębiorcą gotowym poświęcić dla sukcesu praktycznie wszystko. Dla niego ważne było tylko to, by zbudować biznesowe imperium.

[VIDEO] Nowy zwiastun do linkowania z serwisu Youtube.

Ray Kroc (Keaton) to energiczny biznesman, który od lat walczy o swoje pięć minut sławy. Jednak każdy jego pomysł przeradza się w klęskę, a szanse na realizację marzeń maleją z dnia na dzień. Niespodziewanie otrzymuje zamówienie od nieznanej mu restauracji w Kalifornii. Poznaje braci McDonaldów, którzy wymyślili nowatorski system serwowania jedzenia w 30 sekund od złożenia zamówienia. Ray, zachwycony rewolucyjnym pomysłem, namawia braci do stworzenia sieci restauracji w całych Stanach Zjednoczonych. W miarę rozrastania się fastfoodowego imperium, Ray chce mieć coraz więcej władzy. Jak wiele poświęci, aby zbudować najbardziej rozpoznawalną markę na świecie i stać się jedną z największych osobowości XX wieku?

„McImperium” w kinach od 3 lutego.

B.B.PR dla Forum Film

fotos3

Z marką McDonald's - symbolem kapitalizmu, konsumpcji oraz ekspansji amerykańskiej kultury masowej i amerykańskich standardów - wiąże się fascynująca historia, która do tej pory nie przebiła się do powszechnej świadomości. To się zapewne zmieni za sprawą filmu "McImperium" (w kinach od 3 lutego) z Michaelem Keatonem ("Batman", "Spotlight", "Birdman") w roli Raya Kroca, twórcy fastfoodowego imperium.

- To wspaniale, że wreszcie historia powstania firmy zostanie wydobyta na światło dzienne - cieszył się Jason French, wnuk Dicka McDonalda, jednego z dwóch braci, którzy byli pomysłodawcami szybkiej metody serwowania dań. - Mój dziadek cały czas myślał o tym, by pracować lepiej i szybciej. Producent Aaron Ryder podkreślał, że właśnie takie filmy, o epickim rozmachu, dotykające sedna "amerykańskości", interesują go najbardziej: - To rzecz o Ameryce i kapitalizmie. O pogoni za sukcesem i erozji uczciwości. O spełnieniu amerykańskiego snu, wbrew przeciwnościom, dzięki żelaznej woli. Wtórował mu scenarzysta filmu Robert Siegel ("Zapaśnik"): - Lubię poruszać wielkie amerykańskie tematy, a historia słynnej sieci fastfoodów ich dotyka. Mamy tu kulturę samochodową lat 50., rozkwit przedmieść i ich sposobu życia, kapitalizm i chciwość. I dodawał: - Opowiemy o człowieku, który odcisnął swoje piętno na historii biznesu i całej Ameryki, ale pozostawił za sobą wiele zgliszcz i spustoszeń.

Reżyser John Lee Hancock ("Ratując pana Banksa") z wielką zręcznością ukazał Amerykę lat 1954-1961, czas triumfu masowej produkcji. - Myślę, że nadaliśmy McDonald'sowi ludzki wymiar - stwierdził. - Przez ostatnie 50 lat był postrzegany jako anonimowa korporacja. Teraz, gdy wstępuję do McDonald's, myślę o sieci jako o dziele dwóch kochających się braci, którzy chcieli zapewnić rodzinom dobrej jakości jedzenie.

[VIDEO] Nowy spot.

[VIDEO] Zwiastun do linkowania z serwisu Youtube.

Ray Kroc (Keaton) to energiczny biznesman, który od lat walczy o swoje pięć minut sławy. Jednak każdy jego pomysł przeradza się w klęskę, a szanse na realizację marzeń maleją z dnia na dzień. Niespodziewanie otrzymuje zamówienie od nieznanej mu restauracji w Kalifornii. Poznaje braci McDonaldów, którzy wymyślili nowatorski system serwowania jedzenia w 30 sekund od złożenia zamówienia. Ray, zachwycony rewolucyjnym pomysłem, namawia braci do stworzenia sieci restauracji w całych Stanach Zjednoczonych. W miarę rozrastania się fastfoodowego imperium, Ray chce mieć coraz więcej władzy. Jak wiele poświęci, aby zbudować najbardziej rozpoznawalną markę na świecie i stać się jedną z największych osobowości XX wieku?

„McImperium” w kinach od 3 lutego.

B.B.PR dla Forum Film

"McImperium" z Michaelem Keatonem jednym z najbardziej oczekiwanych filmów roku

04.01.17

fotos2

Z początkiem roku media prześcigają się w wymienianiu najbardziej oczekiwanych filmów nowego sezonu. Wg dziennika "Polska The Times" poczesne miejsce na tej liście zajmuje "McImperium" (w kinach od 3 lutego) z Michaelem Keatonem ("Batman", "Spotlight", "Birdman") w roli Raya Kroca, twórcy fastfoodowego imperium McDonald'sa.

Jest rok 1954. Marilyn Monroe właśnie poślubiła Joego di Maggio, Elvis Presley nagrał "Blue Moon of Kentucky", a Walt Disney niedługo otworzy swój park rozrywki w Kalifornii. Ray Kroc ma 52 lata i stara się zarobić na życie sprzedażą obwoźną. Na razie nic nie wskazuje na zbliżający się w jego życiu przełom. Ale Ameryka tamtych czasów to kraj, w którym kariery "od pucybuta do milionera" nie są mitem, lecz rzeczywistością. "Jakim cudem podstarzały sprzedawca mikserów zbudował imperium warte 700 mln dolarów?" - pyta bohater Keatona i odpowiada sam sobie: "Dzięki uporowi". Czy naprawdę upór, błyskotliwy pomysł i odrobina szczęścia wystarczą? Co jeszcze potrzeba, by wreszcie osiągnąć sukces?

Jak wspominał producent filmu Don Handfield, impulsem była dla niego piosenka "Boom, Like That" z solowej płyty Marka Knopflera, lidera zespołu Dire Strait's, którą usłyszał w 2004 roku. Słowa piosenki odnosiły się do autobiografii Raya Kroca. Zaintrygowany Handfield zastanawiał się, kim był ten gość, lecz na zastanawianiu się nie poprzestał i przeczytał wszystko, co na jego temat napisano. - Tak jak w przypadku startupów w Dolinie Krzemowej, okazało się to fascynującą opowieścią o dwóch braciach, którzy coś stworzyli i jednym facecie, który potrafił ich pomysł wznieść na wyższy poziom - tłumaczył. - I, jak to często bywa, zderzenie fundatorów z biznesmenem miało gwałtowny przebieg. Gdy Jason French, wnuk Dicka McDonalda, dowiedział się o planach produkcji filmu, wyznał, że czekał 50 lat, by ktoś opowiedział tę historię. Dzięki pomocy Frencha filmowcy zyskali wgląd do rodzinnego archiwum McDonaldów. - To nigdy nie miała być opowieść o fast foodzie - podsumowywał Handfield. - Od samego początku miała to być opowieść o kapitalizmie.

[VIDEO] Zwiastun do linkowania z serwisu Youtube.

Ray Kroc (Keaton) to charyzmatyczny biznesman, który od lat walczy o swoje pięć minut sławy. Jednak każdy jego pomysł przeradza się w klęskę, a szanse na realizację marzeń maleją z dnia na dzień. Niespodziewanie otrzymuje zamówienie od nieznanej mu restauracji w Kalifornii. Poznaje braci McDonaldów, którzy wymyślili nowatorski system serwowania jedzenia w 30 sekund od złożenia zamówienia. Ray, zachwycony rewolucyjnym pomysłem, namawia braci do stworzenia sieci restauracji w całych Stanach Zjednoczonych. W miarę rozrastania się fastfoodowego imperium, Ray chce mieć coraz więcej władzy. Jak wiele poświęci, aby zbudować najbardziej rozpoznawalną markę na świecie i stać się jedną z największych osobowości XX wieku?

„McImperium” w kinach od 3 lutego.

B.B.PR dla Forum Film

Archiwum informacji prasowych

Projekt i opieka nad serwisem: Scott Tiger S.A.